File illustration picture showing the logo of car-sharing service app Uber on a smartphone next to the picture of an official German taxi sign in Frankfurt, September 15, 2014. A Frankfurt court earlier this month instituted a temporary injunction against Uber from offering car-sharing services across Germany. San Francisco-based Uber, which allows users to summon taxi-like services on their smartphones, offers two main services, Uber, its classic low-cost, limousine pick-up service, and Uberpop, a newer ride-sharing service, which connects private drivers to passengers - an established practice in Germany that nonetheless operates in a legal grey area of rules governing commercial transportation. REUTERS/Kai Pfaffenbach/Files (GERMANY - Tags: BUSINESS EMPLOYMENT CRIME LAW TRANSPORT)

O Projeto de Lei que proíbe o transporte remunerado de passageiros em veículos particulares de até sete lugares, contratados a partir de aplicativos não cadastrados ou registrados nos órgãos do Departamento Estadual e Municipal. De acordo com o deputado João Grandão, autor da proposta, o objetivo da proposta é garantir segurança e confiabilidade nos serviços prestados pelos taxistas.

O tema começa a ser discutido como forma de criar regras para se evitar que se repitam em mato Grosso do Sul problemas registrados em cidades como São Paulo, Rio de janeiro e Brasília onde a chegada do serviço da Uber provocou confrontos entre motoristas de táxi e motoristas que oferecem o serviço de transportes através do Uber.

A matéria completa você lê na edição desta segunda-feira (21), no JNE.

Cristina Viduani
Foto: Reprodução/ABC Repórter